minder pijn en stress door massage nijmegen lent

Verminder je pijn- en stress klachten door massage en bewustwording

Praktijk locaties in Nijmegen- Lent en Den Haag

Therapeutische massage of massage ter ontspanning?

De motivatie om je te laten masseren kan verschillen. Loop je al langer rond met pijn- of stress klachten; zoals rug, nek en schouder klachten, pijnlijke spieren, hoofdpijn, slapeloosheid, onrust, burn-out of heb je diverse onverklaarbare klachten? Heb je moeite met ontspannen, contact ervaren met je lichaam, voelen ed.? Dan is er vaak meer nodig dan enkel een massage ter ontspanning. De therapeutische massage helpt je op weg naar herstel van je fysieke- en emotionele balans.

Heb je behoefte aan een heerlijk moment voor jezelf, waarbij je spieren los worden gemasseerd en lichaam en geest tot rust komen? Kies dan voor massages ter ontspanning. Weet je niet waar je op dit moment het meeste baat bij hebt of wat past bij je vraag of wensen, dan help ik je graag op weg!

Bij een eerste afspraak vindt een korte intake plaats om je vragen, wensen en eventuele klachten in kaart te brengen. Je kunt een losse massage afspraak maken op het moment dat je daar behoefte aan hebt of we stellen een traject samen.

Massage ter ontspanning

pijn en stress verminderen met massagePraktijk Uit Handen biedt een rijk scala aan effectieve massages die diepe ontspanning en mentaal loslaten stimuleren. De ene massage is meer gericht op het fysieke lichaam (spieren, pezen, bloedcirculatie, bindweefsel), om deze soepel en gezond te houden. De andere is meer gericht op het herstellen van balans op fysiek én energetisch vlak, door het de stroom van energie a.h.w. te versterken.

Vind je het lastig om een keuze te maken? Dan kijken we op basis van je wensen, welke massage daar bij aansluit.

Je kunt kiezen uit de volgende massages:

1. Anti-Stress Massage

2. Holistische Massage

3. Lomi-Lomi Massage

4. Ontspanningsmassage

5. Massage aan Huis

De massages geven naast een diepe ontspanning ook vermindering van pijn- en stressklachten. Door op de naam van de massage te klikken, kun je lezen over de inhoud en benaderingswijze van de massage.

Therapeutische Massagepijn en stress verminderen met massage

Deze behandelingen zijn specifiek gericht op het verminderen van pijn- en stress  klachten door massage aangevuld met coaching op het gebied van o.a. je leefstijl en lichaamshouding. Dit kan door feedback op je houding, bewegingspatronen en integratie van diverse effectieve oefeningen op het gebied stress release. Ook voeding en al dan niet bewegen hebben een grote invloed op hoe je fysiek en mentaal in je vel zit. Door zelf kleine veranderingen aan te brengen, kun je al grote verschillen gaan merken.

Bij welke klachten de behandelingen effectief zijn lees je hier.

Er worden een aantal vormen van therapeutische massage aangeboden.

1. Bewustwordingsmassage

2. Holistische Massage

3. Lomi Lomi Massage

4. Ontspanningsmassage

Middels een intake kijken we wat het beste aansluit bij je wensen en vragen, zodat de massage aansluit bij wat je wilt en nodig hebt. De intentie is om de oorzaak van de klacht te achterhalen en dat je naast gemasseerd te worden leert om het spanningsniveau in je lichaam te reguleren. Zo verminderen pijn- en stressklachten veel sneller dan dat je enkel gemasseerd wordt.

Als blijkt dat je klachten psychosomatisch zijn, behoort ook ervaringsgerichte psychosociale therapie tot de mogelijkheden; eventueel met massage als ingang.